citronaktigt filmjölksbröd med aprikoser

 
Här är receptet till ett filmjölksbröd jag gjorde här om dagen! Blandade i lite citron och ingefära och det blev supergott! Det är jätteenkelt och går ändå ganska snabbt - testa! :)
 
FILMJÖLKSBRÖD
3 dl dinkelfullkornsmjöl
3 dl dinkelmjöl
0,5 dl rågkross
0,5 dl solrosfrön
1 dl russin
1 dl torkade aprikoser
1,5 tsk bikarbonat
1,5 tsk salt
6 dl filmjölk
1,5 dl fiberhavregryn
2 tsk kanel
1,5 tsk ingefära
rivet skal från en citron

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smörj en avlång form och strö på lite grahamsmjöl.
3. Hacka aprikoserna. Rör ihop alla ingredienser i en skål och lägg smeten i formen.
4. Strö på lite fiberhavregryn och grädda längst ner i ugnen i ungefär en timme.

 

Kommentarer
Postat av: Alice

Du är så himla duktig Julia, blir sjukt inspirerad av alla recept och bilder! Mysigaste bloggen!

Svar: TACK så mycket alice! :) :) vad roligt att du bli inspirerad! :)
None None

2012-10-04 @ 15:52:06
URL: http://ahr.blogg.se
Postat av: mormor Ingalill

Det här receptet ska jag absolut pröva.

Svar: ja GÖR DET mormor! :)
None None

2012-10-04 @ 17:51:45
Postat av: Miriam

Åh, filmjölksbröd är så gott! Och enkelt! Jag gjorde ett igår, det tog ca 35 min. Men du Julia, det skulle va så trevligt att få se lite fina bilder med din Kitchen Aid! :)

Svar: åh! gött att det bara tog 35 minuter! bilder på min kitchen aid kan jag ABSOLUT ordna! :)
None None

2012-10-04 @ 18:41:55
Postat av: Mamsen

Måste prova, ser såå gott ut!

Svar: ja gör det mamma, det var jättegott! :)
None None

2012-10-04 @ 19:35:31
Postat av: Ellinor

Det både ser ut- och låter jättegott! Filmjölksbröd är så smidigt och framför allt gott att baka :)
Kram

Svar: tack så mycket! det var väldigt gott också :) jag håller med, absolut smidigaste brödet!
None None

2012-10-10 @ 11:15:58
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0