christmas is just around the corner folks

 
Jag provade en ny grej igår. Blev så inspirerad att baka något och ville testa något helt nytt. Så jag gjorde dessa juliga lingonmuffins. Det som är speciellt med dem är att de är glutenfria, de har inget vanligt mjöl i sig utan jag använde kokosflingor jag mixat till ett "mjöl" istället som bas! Det blev fantastiskt gott faktiskt! Tillsammans med syrliga lingonen och lite andra kryddiga ingredienser blev de extremt juliga och mysiga! Ni borde prova det! Här har ni receptet. 
 
INGREDIENSER
 
200 gr kokosflingor
2 tsk kanel
1 msk kardemumma
1 tsk bakpulver
2 tsk ingefära
1 banan
0.5 dl olja
lite flytande honung
2 ägg
2 dl lingon
 
gör så här

1. Mixa kokosflingorna till en mjölliknande konsistens. 

2. Blanda kanel, kardemumma, bakpulver och ingefära med kokosmjölet. 

3. Mosa bananen och blanda med olja och honung. 

4. Vispa äggen pösiga och rör ihop med bananblandningen. 

5. Vänd försiktigt i äggblandningen med kokosmjölsmixen och tillsätt lingonen. 

6. Häll upp i formar och grädda i 175 grader i 15-20 minuter. Räcker till 11 muffins. 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Så fiiiiint!

Svar: tack pappa :)
None None

2012-11-25 @ 22:07:47
Postat av: mormor Ingalill

Å vad fint du gjort och sockerdricksflaskan är med till Göteborg ser jag, visst hittade du den på loppis i Löretrakten när du och Co åkte runt på cykel och kollade alla loppis som fanns

Svar: JA precis! juste haha den köpte vi på den loppisrundan ja! vad kul! :)
None None

2012-11-25 @ 23:24:32
Postat av: Mamsen

De ser så goda ut! Låt dem få följa med till jul!

Svar: de är sluuut nu men hihi vi får göra fler! :)
None None

2012-11-26 @ 19:05:58
Postat av: ellen

underbart! älskar din blogg, även om du inte uppdaterar så ofta...

Svar: tack så mycket! :) jag ska försöka uppdatera oftare, lovar...
None None

2012-11-27 @ 10:27:51
Postat av: ellen

Från mig, hehe

2012-11-27 @ 10:28:35
URL: http://ellenboat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0