I want to wake up in that city that never sleeps


Jag åkte som utbytesstudent till Maine, USA förra läsåret, 2010-2011, och fick nyss en fråga om vilken organisation jag åkte med och vad jag tyckte om den. Jag åkte med Explorius. Angående om jag var nöjd med organisationen eller inte är en lite klurig fråga. Jag tycker verkligen att jag var väl förberedd innan jag åkte iväg så det ska de få en eloge för. Dessutom fick jag åka till New York i tre dagar som en liten mjukstart till den amerikanska kulturen och det var vekrligen sjukt värt! Däremot så tycker jag inte att de skötte sig speciellt bra under året jag var borta. Det var krångligt och svårt att få tag på de under årets gång så jag fick vända mig till deras amerikanska medarbetarorganisation istället. Den hjälpte inte för fem öre heller så jag fick gå igenom en himla massa extra energi för att kunna lösa problem jag hade och så.

Jag fick uppfattningen att Explorius i stort sett inte hade någon kontroll eller kontakt med den amerikanska organisationen och hade ingen aning om vad de höll på med. Det kanske bara var jag som hade otur, vem vet. Hur som helst så tog jag mig från Sverige och dit och hem igen hel och välbehållen utan några fel alls så det var ju jätteskönt i för sig. Sedan tror jag att det är svårt att hitta en organisation som är helt perfekt och har allt man letar efter, tror mer det handlar om att välja en organisation som man blir väl bemött av och känner att de har ens bästa i sitt intresse. Då ska det nog gå utmärkt!

Kommentarer
Postat av: Julia

Äntligen lite uppdatering! Har väntat hur länge som helst!!!:D kan du inte göra en sammanfattning av ditt år? Saker innan, där och efter. Hur det kändes att börja skolan i Sverige igen, vad du saknar, bästa minnet och lite sådär!:) skulle vara bra awsome! Du har en jätte bra blogg och jag är så glad att du uppdaterar igen! Du är en förebild! Tack:)

2011-11-27 @ 10:27:19
Postat av: Matilda

bra blogg :)

2011-11-27 @ 10:57:49
URL: http://scenbloggen.com/matildaisaacs
Postat av: candy

hej, lust att gö bloglovin byte?:) har e min http://www.bloglovin.com/blog/3223921/candy-emelie



förlåt om du inte gillar såna har kommentarer!, kram:)

2011-11-27 @ 11:47:35
URL: http://ccanddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0